طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری :

مراحل طراحی و اجرای شبکه های کامپیوتری در مجموعه رایانه سازان به صورت زیر انجام می شود :

خدمات پشتیبانی شبکه

پشتیبانی شبکه شامل مجموعه ای از عملکردها جهت حفظ ، نگهداری و رفع مشکلات شبکه های کامپیوتری است. این مشکلات ممکن است هم در سطح سخت افزاری و هم در سطح نرم افزاری رخ دهد. در حال حاضر شرکت ها و سازمان ها برای حفظ و نگهداری سیستم ها و تجهیزات خود به نیرویی متخصص احتیاج دارند در حالی که استخدام نیرو در مجموعه مشکلات متعددی از قبیل هزینه بر بودن ، کم بودن نیروی کار متخصص و ... را داراست. از این رو نیاز به شرکت های پشتیبان با نیروهای متخصص رو به فزونی است.

اقدامات اصلی شرکت رایانه سازان در زمینه پشتیبانی :

·         حفظ و نگهداری تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری با رعایت اصول و استانداردها

·         رفع ایرادات در سریع ترین زمان ممکن برای جلوگیری از خسارات وارده به مجموعه

·         بررسی نیازهای آتی مجموعه های طرف قرارداد

·         تعمیر و یا تعویض تجهیزات زیرساخت شبکه

·         مستند سازی نقشه زیرساخت شبکه

·         مستندسازی تجهیزات و سرویس های موجود در شبکه

·         تهیه و ارائه گزارش از وضعیت شبکه و تجهیزات آن

·         بالابردن سطح امنیت شبکه

·         مانیتورینگ (MONITORING) تجهیزات شبکه و سرورها

·         راه اندازی مرکز تماس (CALL CENTER) کاربران جهت اعلام مشکلات شبکه و سیستمها

·         ایجاد راهکارهایی جهت پیشگیری از بروز خرابی های شبکه

·         ایجاد و یا محدود نمودن دسترسی کاربران به منابع شبکه

·         طراحی و توسعه (DEVELOP) سرویس های جدید یا موجود شبکه پس از ارائه پیشنهاد کامل فنی و تایید کارفرما

·         تهیه و تحویل سخت افزار، نرم افزار و لایسنس های (LICENSE) مورد نیاز شبکه کارفرما پس از ارائه پیش فاکتور معتبر و تایید کارفرما

·         گردآوري و تهیه شناسنامه تجهیزات کامپیوتري موجود

·         ارائۀ مشاورة فنی در زمینه نیازمندي هاي کامپیوتري مرتبط با فعالیتهاي موجود و تأمین آنها

·         بارگذاری اطلاعات و محتوای ارسالی کارفرما بر روی سایت به طور روزانه

·      اعمال تغییرات براي افزایش توانایی و کارایی سیستم های پشتیبان سرویس که شامل کلیه اقداماتی که به منظور برپایی، حفظ و تضمین حیات سیستم باید انجام پذیرد می باشد و به تفکیک شامل:

1)       اصلاح (CORRECTIVE MAINTENANCE) که شامل شناسایی و رفع اشکالات سیستم (باگ ها) می شود

2)     تغییر (ADAPTIVE MAINTENANCE) که شامل تغییرات ناشی از تغییر دستورالعمل ها، رویه ها و به طور کلی نیازمندی های منطقی کاربران در چارچوب سیستم موجود می باشد.

3)       بهبود (PERFECTIVE MAINTENANCE) که شامل بهبود و افزایش کارایی سیستم می باشد.

4) تضمین (PREVENTIVE MAINTENANCE) که شامل شناسایی و رفع تهدیدات بالقوه سیستم مثل مسائل امنیتی و کارایی می‌باشد.

کارشناسان ما با در نظر گرفتن موارد فوق ، آینده نگری و دید پیشگیرانه از وقوع مشکلات بستر آی‌تی شما جلوگیری کرده و مانع از بین رفتن منابع و اطلاعات می‌شوند.